برای بسیاری از افراد جهت شروع تجارت و کسب و کار، زمان معیاری اصولی است. با توجه با اینکه ثبت علائم تجاری امری بسیار زمان بر هست و گاهی اوقات تا 10 ماه هم بطول می انجامد، خرید برند امری ضروری است.

منظور از خرید برند چیست؟

معمولا افرادی که اقدام به ثبت برند می کنند، در ابتدا به دنبال شروع یک کسب و کار جدید و وارد بازار شدن با نامی خاص هستند. اما گاهی اوقات پس از ثبت شدن یک برند، ادامه فعالیت تجاری به دلایل مختلف غیر ممکن خواهد بود. لذا در این زمان افرادی که برند خود را به ثبت رسانده اند اقدام به واگذاری برند یا فروش آن برند می نمایند.

این امر برای آن دسته از مشتریان به صرفه می باشد که زمان زیادی جهت ثبت برند نداشته و اقدام به خرید برندهای قابل واگذاری می کنند.

مزایای خرید برند چیست؟

1. برند ثبت شده و سند آن آماده است و با یکبار حضور در دفترخانه برند قابل استفاده برای طرف خریدار هست.

2. زیبا بودن بعضی از برندهای ثبت شده

3. صرفه جویی در زمان

معایب خرید برند چیست؟

1. قیمت نسبتا زیاد آن که معمولا از 8 میلیون تومان شروع شده و گاهی به 40 تا 100 میلیون تومان و تا 2 میلیارد تومان!! نیز میرسد.

 

مراحل واگذاری برند چیست؟

1. حضور شخص فروشنده به همراه اصل سند و حضور خریدار در دفترخانه اسناد رسمی و اقدام به تنظیم وکالت نامه رسمی به نام خریدار.

2. دریافت نامه استعلام برند از دفترخانه اسناد رسمی توسط شخص خریدار.

3. ارسال نامه به اداره نام و علائم تجاری و دریافت نامه از اداره ثبت علامت.

4. تحویل نامه به دفترخانه اسناد رسمی و تنظیم سندصلح علامت تجاری.

5. ارسال سند صلح به اداره علامت و ظهرنویسی پشت سند علامت تجاری.

6. ارسال  و پرداخت در روزنامه رسمی کشور.

 

تندیس مهان 02141858