02141858000
info@tandismahan.ir

ثبت شرکت در ماکو

 

شهرستان ماکو در شمال غربی ایران (استان آذربایجان غربی) قرار گرفته که از شمال به رودخانه قره سو و کشور ترکیه، از شرق به رودخانه ارس و جمهوری آذربایجان (خود مختاری نخجوان) و از مغرب به جمهوری ترکیه و از جنوب به شهرستان خوی محدود است.
شهر ماکو در دره ای واقع شده که رودخانه زنگبار از آن می گذرد و شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند. قسمت جنوبی شهر در دامنه کوه سبد قرار گرفته و آبادی چندانی ندارد ولی بخش شمالی آن آبادتر و بزرگتر است.
این شهر از لحاظ طبیعی موقعیت خاصی دارد. شهر از طرف شمال و جنوب کوهستانی است و از جانب غرب و شرق به جلگه های قلعه دره سی و چای باسار منتهی می گردد. یکی از تخته سنگهای بسیار بزرگ که بخشی از دیواره سنگی کوه ساری قیه است جدا قیه نام دارد. ماکو با برخورداری از تمدن کهن و آثار تاریخی غنی و جاذبه های متعدد فرهنگی و طبیعی به عنوان یکی از قطبهای مهم گردشگری توان بالقوه فراوانی در بهره گیری از صنعت گردشگری دارد. شرایط آب و هوایی مناسب، پوشش گیاهی، رودها، چشمه ها، غارها، آبشارها، قلعه ها و دژها، گونه های مختلف گیاهی و جانوری، اماکن و ابنیه تاریخی، صنایع دستی، و باغات اطراف شهر، جلگه ها و دامنه های پر از گلهای وحشی، دست بافته های عشایر، لباس های رنگی، محلی و از همه مهمتر مردم خونگرم و مهمان نواز زمینه مناسبی برای جذب مسافران و جهانگردان و ایجاد مراکز تفریحی خدماتی را فراهم آورد. این منطقه همچنین از لحاظ صنعتی و تجاری در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته و طی سالیان اخیر شرکت های بسیار بزرگی در این منطقه ثبت شده و سرمایه گذاری کرده اند و در حال فعالیت گسترده در این منطقه می باشند. موسسه تندیس مهان با بهره گیری از کارشناسان و وکلای مجرب در زمینه ثبت شرکت و اخذ مجوز فعالیت اقتصادی در این منطقه بصورت تخصصی در خدمت شما هم میهنان عزیز می باشد.

 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو:

1. ارائه دفترچه هاي مربوط به ثبت شرکت به متقاضی با توجه به نوع درخواست

2. دریافت فرم هاي تکمیل شده از متقاضی توسط اداره ثبت

3. بررسی فرمها و نامهاي پیشنهادي (درصورت عدم تایید بایستی رفع نقص مدارک/ نام شود)

4. محاسبه حق الثبت ، تکمیل فرم هزینه و ارائه به متقاضی (توسط اداره ثبت)

5. واریز مبلغ حق الثبت به بانک و دریافت (توسط متقاضی)

6. تنظیم پیش نویس آگهی تاسیس شرکت (توسط اداره ثبت)

7. صدور مجوز ثبت (پس از تایید مدارک و استعلامات)

8. تنظیم مکاتبات آگهی و اظهارنامه پلمپ (توسط اداره ثبت)

9. تنظیم آگهی تاسیس و ارائه آگهی تاسیس شرکت به روزنامه های کثیرالانتشار

10. تحویل مدارک ثبتی به متقاضی و پایان کار.

کلیه امور فوق توسط وکیل موسسه ثبت تندیس مهان انجام می شود.

 

مدارک موردنیاز جهت ثبت نمایندگی یا شعبه در منطقه آزاد ماکو:

1. دو نسخه اظهارنامه ثبت شعبه و نمایندگی شرکت های خارحی که به زبان فارسی تکمیل شده و به امضای نماینده دارای اختیار شرکت یا وکیل او رسیده باشد.

2. اختیارنامه نماینده شرکت یا موسسه در ایران که قانونی بودن و اعتبار آن به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور رسیده باشد. در صورتیکه اختیار نامه به زبان غیر فارسی صادر شده باشد، علاوه بر اصل آن ترجمه رسمی به زبان فارسی نیز الزامیست.

3. تصویر ثبت سند شرکت یا موسسه در کشور اصلی که به تایید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور رسیده و به زبان فارسی ترجمه شده باشد.

4. تصویر مجوز فعالیت اقتصادی که به نام شعبه توسط سازمان صادر شده باشد.

5. تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی و یا گذرنامه نمایندگاان تام الختیار.

6. اصل و تصویر وکالتنامه (درصورتیکه وکیل موسسه ثبت تندیس مهان امور ثبتی را انجام دهد).

7. کپی برابر اصل اجاره نامه یا سند مکان تجاری یا اداری.