شاید برای اکثر افراد این سوال بوجود آمده باشد که گواهینامه CE چیست؟ چه مزیت هایی دارد؟ آیا من میتوانم گواهی CE دریافت کنم؟

 

برای پاسخ به این سوالات بهتر است ابتدا تعریفی از CE داشته باشیم:

واژه CE مخفف کلمه فرانسوی "Conformité Européne," و یا Conformity European به معنای « تطابق اروپایی» بوده و بعبارتی دیگر نیز بر گرفته از دو کلمه « Community European » به معنای « اروپای متحد» می باشد. علامت درج شده CE روی محصولات انطباق محصول با قوانین و مشخصات تعریف شده در اروپای متحد را نشان می دهد. محصولی که موفق به دریافت علامت CE شود می تواند در تمامی کشورهای اروپای متحد و اتحادیه تجارت آزاد اروپا ( بجز کشورهای سوییس و لیختن اشتاین ) بدون محدودیت فروش به بازار عرضه شود و با داشتن آرم CE مجوز ورود به بازارهای اروپایی را پیدا میکند. علامت CE تطابق محصول با الگوها و دستورالعمل های تعریف شده در این اتحادیه را نشان می دهد.
به تعریفی دیگر، داشتن علامت CE بیانگر رعایت حداقل الزامات اساسی تعریف شده در زمینه تولید محصولات جهت حفاظت از سلامتی و ایمنی مصرف کننده و نیز محیط زیست می باشد.

علامت CE روند خاصی دارد که در موارد زیر خلاصه می شود:

1. هماهنگی قانونگذاری در همه مناطق در اروپا 
2. ایجاد ذخیره مالی برای تولیدات 
3. بالا بردن ایمنی محصولات 
4. امکان نظارت مسئولان با یک روند یکسان که می تواند کنترل شود.
 
گواهی BV نیز تعاریف خاص خودرا دارد که بدلیل عدم گنجایش در این پست، امکان درج این تعاریف نیست. اما بطور خلاصه گواهی BV مانند گواهی CE نوعی استاندارد هست اما مختص کشورهای خاورمیانه و عراق و امارات و عمان و... که این گواهی نیز توسط کارشناسان ما قابل دریافت هست.
 
جهت دریافت گواهینامه CE با مشاورین تندیس مهان به شماره 02141858 در تماس باشید.