برند چیست
زمانی که فروشنده تحت عنوان یک نام تجاری، یک محصول را ارائه دهد و آن محصول مورد تایید مشتری قرار می گیرد از آن پس مشتری به آن اعتماد کرده و انتظار دارد که هر بار پس از خرید و استفاده همان بازدهی قبل را برایش داشته باشد و همیشه پاسخگوی انتظاراتش باشد. پس برند، مسئول این است که محصول متناسب با توقع مشتری از خود کارایی نشان دهد. داشتن یک برند برای محصولات خود باعث می شود تا دیگران نتوانند از آن استفاده کنند.
برند را مشتری می خرد ولی محصول را شرکت تولید می کند. به عبارتی دیگر برند، مشخصات محصول و کالا را به مشتری معرفی می کند و متناسب با کیفیت کالا اعتبار می گیرد و بدین وسیله تمایز خود را در بازار نشان می دهد. مشتری برند را تولید کننده محصول می داند و آن را کم ریسک تر به حساب می آورد.
نگرش مشتری به یک برندبا تکیه بر این اصل است که هزینه جستجوی کمتری را به دنبال دارد و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود و نمادی از کیفیت مشخص است. بر همین اساس تصمیم گیری مشتری در لحظه انتخاب و خرید را آسان تر می کند. البته این نکته هم ناگفته نماند که هر چه مشتریان اطلاعات بیشتری در خصوص یک برند داشته باشند در فرایند تصمیم گیری زودتر به نتیجه می رسند و با صرفه جویی در وقت، زمان بیشتری را برای خود می خرند.
اگر یک مشتری به کیفیت یک برند راضی باشد و به آن اعتماد کند طبیعتا به آن وفادار خواهد ماند و تا زمانی که از آن نفعی داشته باشد همچنان از برند مذکور خرید می کند.
برند چیست؟ برند از زاویه دید فروشنده به معنی مبنای مزیت رقابتی و راهی برای ارائه محصولاتی با پیوستگی خاص است.
برند در جهت خرید و فروش راه را آسان تر می کند و در واقع به عنوان روشی استفاده می شود که نقش حفاظت قانونی از ویژگی های خاص و ویژه ی تولید کننده را دارد. فروشنده برند را به عنوان نشانه ای می بیند از کیفیت مورد نظر مشتری راضی و با همین مقیاس می تواند سطح فعالیت خود را با ارتقای کیفیت تایید شده، توسعه دهد. برند می تواند وسیله ای محسوب شود برای سود مالی. در کل می توان گفت که برند یعنی تعهد فروشنده برای ارائه مستمر مجموعه ای از ویژگی ها و منافع در جهت خدمت رسانی رضایت بخش به مشتری.
فروشندگان و یا تولید کنندگان می توانند با برند سازی برای خود، تمایزی در خدمات و محصولات خود نسبت به سایر محصولات ایجاد کنند تا در بازار رقابت، امتیاز بیشتری برای پیشی گرفتن داشته باشند. از طرفی عناصر مهم یک شرکت که شامل سهامداران، مدیریت، کارمندان و مشتری می باشد به وسیله یک برند به هم مرتبط می شوند. اعضای یک شرکت که صاحبان برند محسوب می شوند در اصل با بالا بردن کیفیت محصولات خود توانسته اند برند خود را در ذهن بازار هدف بزرگ کرده و باعث شده است که در میان طبقه بندی خاطرات ذهن مشتری به چشم بیاید.
چگونه می توانیم برند قدرتمندی داشته باشیم؟
برای قوی شدن و دیده شدن در میان سایر رقبا در بازارهای بزرگ و کوچک لازم است که برند قدرتمندی داشته باشیم. حال برای اینکه برند قدرتمندی داشته باشیم لازم است که یک سری ویژگی های پر اهمیت را داشته باشد تا بتواند جایگاه مارا در عرصه تجارت تضمین و تثبیت کند. برای اینکه بهتر متوجه ویژگی های یک برند قدرتمند شوید لازم است که با ما همراه شوید.
مرتبط بودن: برندی قدرتمند می شود که مرتبط باشد یعنی قابلیت پاسخگویی به توقعات مردم را داشته باشد و در جهت خواسته ی آنان عمل کند تا مشتری برای خرید آن رغبت پیدا کند. در صورتی که محصول نسبت به نیاز مشتری ارتباطی نداشته باشد طبیعتا تمایلی هم از طرف وی برای خرید محصولتان وجود ندارد. حتی اگر منحصر به فرد و خاص باشد.
ثبات: زمانی که مشتری از کیفیت یک محصول رضایت پیدا کند، به آن برند اعتماد می کند و تا زمانی از آن خریدهای پی درپی می کند که همچون خرید اول برایش مورد تایید باشد. اگر کیفیت محصولات ثباتی نداشته باشد شانس خرید مجدد آن توسط مشتری را از دست می دهید و اعتماد به آن برند از بین می رود. پس ثبات در یک برند برای جلب اعتماد مشتری خیلی اهمیت دارد.
جایگاه یابی مناسب: یک برند زمانی قدرتمند می شود که قدرت این را داشته باشد که در ذهن مشتری جایگاهی پیدا کند که در بین سایر برندها ترجیح داده شود و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه با ارتقای کیفیت محصولات در راستای رضایت مشتریان به برند خود قدرت ببخشد.
پایدار: پبرندی که بتواند کسب و کار شرکت را به سمت رقابت بکشاند و سازمان را در جهت ابتکار و موفقیت به جریان اندازد به عنوان یک برند پایدار یاد می شود.
اعتبار: زمانی یک برند نزد مردم و بازار هدف اعتبار دارد که به قول خود وفا کند. قول برند همان ضمانتش برای ویژگی های منحصر به فرد محصولاتش می باشد. تا زمانی که محصولاتی با نام آن برند همچنان کیفیت و ویژگی های اولیه خود را داشته باشند، آن برند اعتبار دارد. پس لازم است که برای معرفی و شناساندن برند خود در بازار هدف و ویژگی هایی را معرفی کنید که همیشه از پس آن بر بیایید و در عمل به آن ها شکست نخورید. اغراق کردن هم جلوه ی مصنوعی به برند می دهد پس واقع بینانه و طبیعی برند خود را معرفی کنید تا اعتماد بازار هدف جلب شود.
الهام بخشی: یک برند قدرتمند بایستی الهام بخش باشد. به عبارتی در محصول یا خدماتی که در آن شهرت یافته بایستی برتری داشته باشد تا ترجیح داده شود. مثل برند نایک در تولید تیشرت های ورزشی.
خاص بودن: برند قدرتمند به جهت خاص، ویژه و متفاوت بودنش باعث تمایز در بازار می شود.
جذاب: ارزش و قولی که شما در قالب برندتان به جامعه هدف معرفی می کنید اگر جذاب باشد می تواند توجه مشتری را جلب کرده و او را مصمم به خرید محصولاتتان نماید.
جهت مشاوره ثبت برند خود همین الان عدد 9 را به سامانه 100041858 ارسال نمایید.
دیدگاه خود را بنویسید