هزینه شرایط و مراحل ثبت برند اسباب بازی:

امروزه فعالیت تجاری در قالب تولید انواع اسباب بازی افزایش یافته است. ثبت برند اسباب بازی مهم ترین اقدامی است که شما می توانید در راستای حفظ مالکیت معنوی مربوط به خلاقیت های خود در این زمینه انجام دهید. این کار باعث می شود دیگران نتوانند از اقدامات خلاقانه شما در معرفی یک اسباب بازی خاص با کیفیت مطلوب سوء استفاده کننده و با نام تجاری شما منافع خاصی به دست آورند.

امروزه بسیاری از والدین نیز حساسیت بسیار زیادی در انتخاب اسباب بازی برای کودکان خود دارند و این امر آن ها را تشویق می کند تا وسایل مورد نظر را با کیفیت مطلوب از برندهای شناخته شده خریداری کنند. ثبت برند باعث می شود فعالیت های ارزشمند شما به دیگران معرفی شده و اسباب بازی های تولید شده در واحد شما نیز بدون نام و نشان عرضه نشوند.

 

هزینه ثبت برند اسباب بازی

 

گذشته از تمامی مزایایی که ثبت برند اسباب بازی برای واحد تولیدی شما به دنبال خواهد داشت و شما را به صورت غیر مستقیم به مصرف کننده معرفی می کند باید مراحل خاصی را به همراه مدارک مورد نیاز طی کنید تا به یک علامت تجاری درخور و شایسته دست پیدا نمایید. ما در این مقاله شرایط علامت تجاری و مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اسباب بازی را به صورت کاربردی بیان خواهیم کرد.

شرایط ثبت برند اسباب بازی: 

سوالی که در این زمینه مطرح می گردد این است که علامت تجاری اسباب بازی باید چگونه باشد؟ پاسخ این است که تفاوتی ندارد، برند مورد نظر شما مشمول چه عرصه ای از فعالیت های تجاری یا غیر تجاری است در هر صورت باید از قواعد عمومی مربوط به ثبت برند پیروی کند در غیر این صورت نمی توان به ثبت آن امید داشت. قواعد موجود در این زمینه به شرح ذیل می باشند:

  1. علامت مورد نظر باید کاملا خلاقانه باشد و قبلا توسط واحدهای دیگر ثبت نشده باشد.
  2. استفاده از علامت هایی همچون طرح پرچم ایران و یا سایر پرچم ها و همچنین نمادهای ثبت شده همانند نشان هلال احمر، صلیب سرخ، مدال های ورزشی و ... ممنوع است.
  3. نمادهایی که منتسب به مقامات رسمی و جایگاه های ویژه باشند همانند جمهوری اسلامی، انقلابی، دولتی و ... ممنوع است.
  4. نمادهایی که مخالف شئونات اسلامی و عرف جامعه باشد ممنوع هستند.
  5. علامت مورد نظر نباید به گونه ای باشد که مصرف کننده را در خصوص ماهیت کالا یا واحد تولیدی به اشتباه بیاندازد.

نکته: جهت اطلاع از جزییات مربوط به این مبحث می توانید به ماده 32 قانون ثبت مراجعه نمایید.  

مدارک لازم جهت ثبت برند اسباب بازی:

اکنون که علامت تجاری ویژه خود را طراحی کرده اید باید مدارک ذیل را جهت ثبت علامت تجاری خود تهیه کنید. تهیه مدارک مربوطه در برخی از امور با دردسرهای متعددی همراه است. در این صورت می توانید از کارشناسان آگاه ثبت تندیس مهان در زمینه ثبت برند تجاری مشاوره بگیرید. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اسباب بازی عبارتند از:

  1. مدارک شناسایی متقاضی ( اعم از شخص حقیقی یا حقوقی )
  2. کپی کارت بازگانی در صورتی که علامت تجاری حاوی حروف لاتین باشد.
  3. تکمیل اظهارنامه ای که از طریق وب سایت رسمی اداره کل مالکیت صنعتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
  4. تهیه ده نمونه از علامت تجاری مورد نظر به صورتی که ابعاد این تصاویر از یک کادر مربعی شکل با ابعاد ده در ده سانتی متر تجاوز نکند. (در صورتی که طبقات خاصی برای گسترش فعالیت تجاری تعیین شده است باید در ازای هر طبقه یک نمونه اضافی از علامت تجاری تهیه شود)
  5. ضمیمه کردن کلیشه در صورتی که علامت بیش از یک یا چند کلمه است و شامل تصویر و حروف اختصاصی است.
  6. تسلیم رونوشت گواهی شده از جانب اداره صادر کننده علامتی که در خارجه به ثبت رسیده است. این گواهی باید به زبان اصلی و زبان فارسی تهیه شود.
  7. در صورتی که علامت مورد نظر قرار است در یک محدوده مشخص از کشور عرضه شود و فعالیت گسترده در سطح ملی نداشته باشد باید تصدیق نامه رسمی از جانب مقامات صلاحیت دار ارائه گردد. ( اتحادیه صنفی، اطاق بازرگانی ، شهرداری و فرمانداری )
  8. اگر ثبت برند به نام یک شخص حقوقی صورت گرفته است باید گواهی انتشار آخرین تغییرات واحد حقوقی یا تاسیس آن نیز ارائه شود.
  9. رسید مربوط به پرداخت تمام هزینه های الزامی که توسط موسسه ثبتی و اداره مالکیت صنعتی تعیین می گردند.
  10. وکالت نامه در صورتی که امور مربوطه از طریق وکالت و نمایندگی انجام می شود.

نکته: اگر متقاضی یا متقاضیان ثبت برند اسباب بازی بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر تا ۶ ماه) استفاده کنند باید مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.

 

مراحل ثبت برند اسباب بازی

 

مراحل ثبت برند اسباب بازی:

در خصوص مراحل ثبت برند اسباب بازی باید ابتدا به سایت اداره مالکیت صنعتی بروید و بعد از تکمیل اظهار نامه نسبت به انتخاب طبقه مورد نظر اقدام نمایید. شماره مختص به ثبت برند اسباب بازی در قوانین موجود در ایران به طبقه 28 تعلق گرفته است.

در این صفحه از وب سایت مالکیت صنعتی باید مشخص کنید که می خواهید علامت تجاری را به مالکیت یک شخص حقیقی ثبت کنید یا یک شخص حقوقی! بعد از تعیین این شخص صفحه خاصی برای شما باز می شود و شما باید فیلدها موجود را تکمیل نمایید.

مهم ترین بخش از ثبت برند تجاری همان فیلدهایی است که واریز هزینه های دولتی و ثبت صنعتی را از شما می خواهد. هزینه ثبت برند اسباب بازی با توجه به نوع فعالیت شما و همچنین حقیقی بودن یا حقوقی بودن مالک متفاوت خواهد بود. هزینه های مربوطه به دو بخش حق الزحمه هزینه ثبت برند در موسسه ثبتی و هزینه ثبت آن در اداره مالکیت صنعتی تقسیم می شود.

پس از تکمیل مراحل فوق تمامی مدارک و اطلاعات در اختیار کارشناسان اداره مالکیت صنعتی قرار گرفته و دو الی سه ماه طول می کشد تا در خصوص ثبت برند اسباب بازی تصمیم گیری شود. نکته حائز اهمیت این است که با توجه به قوانین مالیاتی کشور هیچ گونه مالیاتی به ثبت برندهای تجاری تعلق نمی گیرد.

ضمنا درصورتیکه لوگو دارید، حتما هنگام ثبت برند، لوگو را نیز بارگزاری نمایید که همزمان با برند ثبت شود.

هزینه ثبت برند اسباب بازی:

معمولا موسسات ثبت برند جهت ثبت علامت تجاری دستمزد های مختلف تعیین میکنند اما هزینه های واریزی اداره ثبت ثابت هست و صرفا دستمزدها در افزایش و کاهش قیمت ها موثر هستند. جهت دریافت اطلاعات کامل در مورد هزینه ثبت برند اسباب بازی کافیست با مشاورین آگاه ثبت تندیس مهان به شماره 02141858 در تماس باشید.