ثبت برند ساعت

در دنیای امروز و بخصوص در بخش های تجاری، ثبت برند به یک ضرورت قانونی و منطقی مبدل شده است، چرا که امروزه توسعه فعالیت های تجاری بدون ثبت برند امکان پذیر نیست. ضرورت ثبت برند ساعت نیز در همین راستا مطرح می شود.

اصولا شرکت های تجاری در زمینه عرضه و فروش ساعت مچی با تهیه مدل های ارزان تر همانند ساعت های کپی و یا ساعت های اورجینال اما ارزان تر همچون کاسیو، رومانسون یا سیکو به فعالیت خود ادامه می دهند. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که شرکت های مربوطه در عرصه واردات و عرضه برندهای خارجی فعالیت می کنند و فعالیت های موجود به بخش تولید مرتبط نمی شود.

 

ثبت برند ساعت

 

ثبت برند ساعت در ایران

تفاوتی ندارد که در ایران زندگی می کنید یا هر کجای دیگر از این جهان پهناور! در هر صورت ثبت یک برند برای شما و فعالیت های تجاری شما مزایای بسیار زیادی را خواهد داشت. ثبت برند ساعت نیز همانند سایر برندها از برخی قوانین عمومی مربوط به رعایت قانون اساسی و برخی از قوانین اختصاصی در زمینه رعایت قوانین ثبت اختراعات و علائم تجاری پیروی می کند. قوانین موجود در این زمینه حاکی از این است که ثبت برند توسط اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی امکان پذیر است.

مدارک لازم برای ثبت برند ساعت

تفاوتی ندارد متقاضی ثبت برند شخص حقیقی است یا حقوقی! در هر صورت برای تشکیل پرونده نیاز به مدارک ذیل است:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی ( شخصی حقیقی و کسی که به نمایندگی از شخص حقوقی درخواست می دهد. )
  • کپی مجوز فعالیت یا همان جواز کسب که توسط نهادهای صلاحیتدار ارائه شده است.
  • کپی کارت بازرگانی در صورتی که برند یا نام شرکت دارای حروف لاتین است.
  • گواهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات ایجاد شده در واحد تجاری که به صورت رسمی منتشر شده است. ( برای شخص حقوقی )
  • ارائه 12 تصویر از علامت تجاری در ابعاد 6 در 6 و ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص آن

شرایط عمومی ثبت برند ساعت:

در قوانین ایران، مفاد خاصی در خصوص شرایط عمومی ثبت برند تدوین شده است. شما اگر می خواهید برند خود را ثبت نمایید باید تمامی قواعد مندرج در قانون را رعایت کرده باشید. علامت و نام تجاری مورد نظر شما باید با رعایت قوانین ذیل تهیه و طراحی شده باشد:

  1. منطبق بر قوانین عمومی و اخلاق حسنه در جامعه ایرانی باشد.
  2. قابلیت تمایز بخشی میان سایر برندها را داشته باشد.
  3. منجر به گمراهی مصرف کننده در نوع کالا یا واحد تولیدی نگردد.
  4. از پرچم ایران یا سایر کشورها یا سایر نهادها یا مانند آن ها استفاده نشده باشد.
  5. عین یا مشابه آن در تاریخی مقدم تر به ثبت نرسیده باشد.

مزایای ثبت برند ساعت:

تمایز بخشی میان انواع برندهای موجود در این زمینه مهم ترین مزیتی محسوب می شود که شما بعد از ثبت برند از آن بهره مند می شوید. از ارزش و اعتبار برندهایی همچون رولکس، امگا، هابلو و امثال آن ها که عبور می کنیم، به اعتبار و ارزش شرکت های توزیع کننده در سایر کشورها می رسیم.

ساعت های کپی تفاوت بسیار زیادی با ساعت های فیک و تقلبی دارد. زمانی که برند خود را ثبت می کنید و فعالیت خود را بر پایه واردات ساعت های های کپی قرار می دهید صرفا با ایجاد یک نام و نشان تجاری و کاملا رسمی و ثبت شده است که می توانید خود را به مشتری بشناسانید.

علاوه بر تمایز بخشی و حفظ ارزش و اعتبار واحد تجاری باید به حمایت های دولتی و قانونی در خصوص برند خود نیز اشاره کرد. زمانی که شما زودتر از دیگران یک برند تجاری را به ثبت می رسانید، این حق را از آن خود می کنید تا از آن علامت و نام تجاری بهره مند شده و فواید اقتصادی را به دست آورید. از طرف دیگر ثبت برند، شرایط دریافت گواهی و نشان استاندارد را برای واحدهای مربوطه فراهم می کند.

مراحل ثبت برند ساعت:

قوانین مربوط به ثبت برند ساعت از قوانین عمومی مربوط به سایر برندها تبعیت می کند. شما برای ثبت برند مورد نظر خود باید پس از تهیه مدراک فوق به وب سایت رسمی مرکز مالکیت معنوی جمهوری اسلامی ایران به آدرس iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید. پس از ورود به این وب سایت و عضویت در آن می توانید به عنوان متقاضی درخواست خود را برای ثبت علامت تجاری ارسال کنید.

بعد از آن و در صورت تایید نهایی باید مدارک را به اداره ثبت ارسال نمایید. بررسی مدارک در این اداره نیز از برخی تشریفات قانونی پیروی می کند. پس از طی این مراحل ملزم به نشر آگهی برای معرفی برند خود در روزنامه رسمی و در دو نوبت متوالی هستید. یک ماه پس از نشر دومین آگهی شما حقوق مربوط به ثبت برند ساعت را به دست خواهید آورد.

 

ثبت برند ساعت مچی

 

مدت زمان لازم و هزینه ثبت برند ساعت:

در صورتی که اختلال خاصی در سیستم مشاهده نشود بعد از 15 روز، نتیجه اولیه در خصوص بررسی مدارک ارائه شده به شما ارسال می شود، اما موافقت نهایی با ثبت برند تقریبا 45 روز بعد از دو هفته مقدماتی امکان پذیر است. بنابراین می توان گفت مراحل ثبت برند ساعت بین 2 الی 3 ماه به طول می انجامد.

تعیین میزان هزینه ای که برای ثبت برند مورد نیاز است کار راحتی نیست، چرا که این میزان به عوامل مخلتفی بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است شما در خصوص هیچ کدام از گواهی ها یا اصلاحیه های موجود، اعتراضی را ثبت نکرده باشید که این امر در کاهش میزان هزینه ها دخیل است. با این وجود این امکان را خواهید داشت تا برای تعیین نسبی هزینه ها با کارشناسان ما تماس بگیرید تا پس از انجام بررسی های اولیه شرایط ثبت برند ساعت مورد نظر شما براورد اولیه ای از هزینه ثبت برند ساعت شما داشته باشند.

اگر تولید کننده یا وارد کننده ساعت مچی یا دیواری هستید؛ جهت ثبت برند ساعت، با مشاورین آگاه ثبت تندیس مهان تماس بگیرید 02141858.