کارت بازرگانی به چه منظور اخذ می شود؟ مدت اعتبار کارت بازرگانی هم اکنون چگونه است؟ روال ثبت نام کارت بازرگانی هوشمند به چه صورت است؟
کارت بازرگانی یک نوع جواز است که به فردی که آن را داشته باشد اعم از شخص حقیقی یا حقوقی، قادر خواهد بود به امر تجارت بین المللی انواع کالا و محصولات بپردازند.
طبق مقرراتی که هم اکنون در دست اعلام است، کارت بازرگانی از تاریخ صدور آن تا یک سال معتبر می باشد و بعد از آن با ارائه مدارک لازم امور لازم برای تمدید کارت بازرگانی هوشمند برای یک سال دیگر انجام می گیرد.
روند ثبت نام و اخذ کارت بازرگانی:
نخست به سایت اتاق بازرگانی مراجعه کرده بعد در قسمت عضویت و زیر منوی کارت بازرگانی گزینه ثبت نام جهت صدور کارت عضویت بازرگانی هوشمند را انتخاب کرده و بسته به ثبت تقاضای صدور، تمدید اعتبار یا تغییر کارت بازرگانی اقدام می نماییم.
مراحل ثبت تقاضای دریافت کارت بازرگانی هوشمند به صورت زیر است:
- درج اطلاعات فردی
- نشر فرم های الکترونیکی، مراجعه به نهاد و دریافت تاییدیه های لازم
- گزارش و تکمیل کلیه مشخصات پرونده و بعد از اسکن تصاویر مدارک، ارسال و آپلود فایل های مربوطه
- ثبت نهایی
حال پرونده درخواستی شما به صورت آنلاین برای اتاق بازرگانیفرستاده می شود و پروند شما بدون اتلاف وقت و هزینه های جانبی بسیار انجام خواهد شد.
درصورت تکمیل نبودن پرونده، از طریق پیام کوتاه و ایمیل به متقاضیان اطلاع داده می شود تا مجددا مراجعه کرده و به تکمیل اطلاعات و مدارک درخواستی بپردازند.
اگر پرونده متقاضی بدون نقص و تکمیل باشد، از طریق پیام کوتاه مطلع خواهد شد که می تواند با در دست داشتن مدارک شناسایی اصلی، برای اتمام نهایی ثبت نام به اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی یا اتاق تعاون مربوطه ارجاع نمایند.
تا وقتی که کارت تحویل داده نشده، افراد می توانند مجددا به این مراکز مذکور مراجعه کرده و از آخرین وضعیت تقاضای خود در اتاق بازرگانی یا تعاون و سازمان صنعت معدن و تجارت آگاه شوند. جهت سهولت در انجام کار و بدلیل مشغله کاری مشتریان، بهتر است کلیه امور مربوط به ثبت نام در اتاق بازرگانی را به کارشناسان موسسه تندیسمهان بسپارید.
دیدگاه خود را بنویسید