جواز تاسیس چیست؟ اعتبار جواز تاسیس چه مدت است؟ چگونه می توان برای اخذ مجوز تاسیس ثبت نام نمود؟ کدام مرکز راهنمای کامل برای اخذ جواز تاسیس است؟ پیش زمینه اخذ پروانهبهره برداری چیست؟

جوز تاسیس، جوازی است که به افراد حقیقی و یا حقوقی برای سرمایه گذاری مالی و یا اشتغال در زمینه خاصی ارائه می شود. دریافت مجوز تاسیس بسته به نوع کالا ها از سازمان صنعت و معدن و تجارت و یا جهاد کشاورزی و یا دیگر نهاد ها انجام می گیرد. در ضمن برای دریافت بعضی از کالا ها مانند تجهیزات پزشکی (نخ بخیه، سوزن، انبر جراحی و...) باید وزارت بهداشت جواز آن را ارائه دهد. مجوز تاسیس نیز همانند کارت بازرگانی از تاریخ صدور به مدت یکسال معتبر است و پس از سپری شدن یک سال نسبت به میزان کارایی و پیشرفت قابل توجه، امکان تمدید دارد و در صورتی که فرد متقاضی خود اقدام ننماید برای تمدید، مجوز خود به خود اعتبار خود را از دست داده و باطل می گردد.

لازم است بدانید جواز تاسیس امکان انتقال به غیر را نیز دارد.

جهت دریافت جواز تاسیس نخست باید در سایت معتبری ثبت نام نموده و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور،  نسبت به ثبت اطلاعات در سایت و درج طرح توجیهی و… اقدام نمود. بعد از این گام باید بازه زمانی کوتاهی را انتظار کشید تا ثبت نام توسط کارشناس مربوطه بررسی شده و در صورتی که مشکلی نداشت تایید گردد و جواز تاسیس برای شما صادر شود.

 موقع اخذ جواز تاسیس  باید به این مساله دقت نمود که در یک مجوز، کالا های مرتبط با هم باید ذکر شود  به عنوان مثال مواد غذایی و مصالح ساختمانی با هم در یک مجوز نمی توانند باشد برای اینکه هر محصولی یک شناسه منحصر به فرد آیسیکدارد که باید با هم ارتباط داشته باشند .

نکته: هر فردی و هر شرکتی قادر است فقط یک بار در سایت معتبری جهت ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام نماید و به عبارتی هر کد ملی و هر شناسه ملی کلا یکبار قادر به ثبت نام در سایت است و باید بعد از ثبت، Username و Password را به خاطر سپرد.

بعد از صادر شدن مجوز تاسیس می توان برای اخذ پروانه بهره برداری کسب و کار اقدام نمود به عبارتی قبل از صدور پروانه حتما باید جواز تاسیس داشته باشید.

لازم است بدانید که دریافت جواز تاسیس در پایتخت ایران برای تمامی کالا ها به غیر از مواد خوراکی به علت آلایندگی تنها در شهرک صنعتی سالاریه و فیروزکوه ممکن می باشد. مدارک لازم برای دریافت مجوز تاسیس جهت اخذ مجوز تاسیس شخصی از جمله مدارک هویتی و کارت پایان خدمت می باشد. جواز تاسیس شهرستان در 4 روز کاری و جواز تاسیس تهران در حداکثر 20 روز کاری آماده می شود. با موسسه تندیس مهان در ارتباط باشید.